Google Street View
「うーん。正直検索順位が上がるかはわからない。」というのが私達の答えです。ただ無いよりはあったほうがいい。
飲食店やその他のお店を出店するとき、必ずと言っていいほどお店の写真を掲載しますよね?
その「お店の写真」とストリートビューは同レベルと考えていただいてよいと思います。
ストリートビューを導入することで、「検索順位が上がる」ことよりももっと大切な事があります。
それは「お客様にとってストリートビューは有益か?」ということ。
こちらのお店「ヒラノグラーノ様」はストリートビューを導入いただいて、大変好評を頂いております。 特に飛騨高山にいらっしゃる外国人観光客(インバウンド観光客)の集客にストリートビューが役立っております。
確かにインバウンド観光客にとって見知らぬ街で良いお店を探すのはなかなか難しいでしょう。ここはやはりGoogle Mapのクチコミを頼りに探すことになると思います。私も知らない街に行けば同じような行動をします。 クチコミだけでなく、店内のストリートビューがあれば、よりお店を選びやすくなるのは当然です。 実際こちらのお店「ヒラノグラーノ」のGoogle Mapを見ると、高山市の中心街から約1km離れた店舗位置であるにも関わらず、インバウンド観光客からの写真が数多く投稿されています。
https://goo.gl/maps/MD9kmesAmt4UEwEq5
クチコミ評価点も4.4。好評ととらえてよいと思います。
現在、飛騨高山はコロナ禍もほぼ終了し、インバウンド観光客が沢山いらっしゃっています。 日本全国インバウンド観光客を受け入れている地域は同じような状況だと思います。お客様への有益な情報提供手段として、ストリートビュー導入をオススメいたします。
When opening a restaurant or other shop, you always post photos of the shop, right?
You can think of “shop photos” and street view as being on the same level.
There is something more important than “improving search rankings” when introducing street view. That is whether “street view is useful for customers”.
The shop “PIZZERIA HIRANOGRANO” has introduced street view and has received great reviews. In particular, street view has been useful for attracting foreign tourists (inbound tourists) to Hida Takayama. It’s certainly difficult for inbound tourists to find good shops in an unfamiliar city. I think they will rely on Google Maps reviews. I do the same thing when I go to an unfamiliar city. Not only reviews but also street views inside the store make it easier to choose a store. In fact, when you look at the Google Map of this shop “PIZZERIA HIRANOGRANO”, many photos have been posted by inbound tourists despite being located about 1 km away from the center of Takayama City.
https://goo.gl/maps/MD9kmesAmt4UEwEq5
The review score is also 4.4. I think it can be considered as a good reputation.
Currently, Hida Takayama has almost ended the corona disaster and there are many inbound tourists. In such a situation, we recommend introducing street view as a useful information provision method for customers.